ELS DIJOUS DE DAMA INCLOUEN XERRADES, ENTREVISTES, CURSOS… SEMPRE AMB L'AUTORIA AUDIOVISUAL COM A EIX CENTRAL. IMPARTITS PER GRANS PROFESSIONALS DEL GUIÓ, LA DIRECCIÓ I LA TRADUCCIÓ, PERÒ TAMBÉ ALTRES DEPARTAMENTS DE LA PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL, SÓN UN ESPAI PERQUÈ LES SÒCIES I ELS SOCIS PUGUIN CONTINUAR APRENENT I UN LLOC PER A RETROBAR-SE I POSAR-SE AL DIA AMB ELS COMPANYS.

Aquest curs 2025/26 oferirà més mirades, més varietat d'activitats i una aproximació a la situació actual del sector. Coordinat per Carmen Fernández.

DIJOUS 16 D’OCTUBRE, A LES 17H

SESSIÓ ESPECIAL AL FESTIVAL DE SITGES

CARPA NORAY UBICADA A L'HOTEL MELIÁ SITGES (JOAN SALVAT PAPASSEIT, 38)

NO TODOS LOS AMORES SON IGUALES

Una conversa amb Joaquim Oristell.

Home orquestra, capaç de tocar molts instruments, Joaquín Oristrell —Oris per als amics— s’endinsa, amb la valentia i l’entusiasme que el caracteritzen, en un format i un gènere que ha freqüentat poc: un documental de terror. ‘Horror and Love’ és la fascinant història de com una parella d’enamorats va passar de fer de la nena de l’Exorcista i de Freddy Kruger, al passatge del terror de l’Hotel Kruger de Barcelona, a muntar Horrorland, que ofereix experiències extremes. També serà tota una experiència —molt més agradable— parlar amb Oristrell sobre aquest documental i sobre els seus projectes passats i futurs. Perquè no tots els creadors són iguals: alguns són extraordinaris.

ENTRADA LLIURE FINS COMPLETAR AFORAMENT

PONENT

JOAQUÍN ORISTRELL

Director, guionista, productor.

Joaquín Oristrell Ventura és un dels grans guionistes i directors del nostre país, amb una llarga trajectòria tant al cinema i a la televisió, sense oblidat els seus projectes teatrals. Des de la seva primera sèrie ‘Platos rotos’ fins a ‘Cuéntame cómo pasó’, ‘La última’, o ‘HIT’, en algunes d’elles hi ha participat com a director, a més de com a guionista. També són seus els guions cinematogràfics, i en alguns casos la direcció i producció de ‘Esquilache’, ‘Bajarse al moro’, ‘Salsa rosa’, ‘¿Por qué lo llaman amor cuando quieren decir sexo?’, ‘¿De qué se ríen las mujeres?’, ‘Rivales’, ‘Sin vergüenza’, ‘Inconscientes’, ‘Dieta mediterrània’, ‘Volare’, ‘Hablar’, ‘Fassman, el increíble hombre radar’. Ha rebut nombrosos premis nacionals i internacionals, com el Goya al millor guió per ‘Todos los hombres sois iguales’; la Biznaga d’Or a la millor pel·lícula i el Premi al millor guió al Festival de Màlaga per ‘Sin vergüenza’. I el Premi Gaudí per aquest film també. Actualment, està presentant a diferents festivals el seu documental ‘Horror and Love, abans de la seva estrena comercial.

DIJOUS 23 D’OCTUBRE, A LES 19H

MOLT LLUNY I TAN A PROP

Una xerrada amb Gerard Oms.

‘Molt lluny’ es va estrenar al darrer Festival de Màlaga amb una gran repercussió i va merèixer dues Biznagas de Plata, el Premi del Jurat de la Crítica i el de Millor Actor per a Mario Casas, que des dels inicis ha estat el gran impulsor de la pel·lícula. A la sessió dels Dijous parlarem de com l’experiència amb altres directors i directores i com la feina amb actors l’han ajudat a construir històries. ‘Molt lluny’ aborda la multiculturalitat de l’Europa actual i la recerca de la identitat que parteix d’una vivència molt personal. La pel·lícula va ser una de les petites joies del primer semestre de l’any i va comptar amb fans entusiastes.

PONENT

GERARD OMS

Guionista, director i coach d’actors.

Va començar la seva carrera cinematogràfica treballant amb Isabel Coixet. És col·laborador habitual de Neus Ballús i ha treballat com a coach d’interpretació de Mario Casas, Ana Wagener, Bárbara Lennie i Leonardo Sbaraglia, entre d’altres. Es va formar a l’Institut del Teatre de Barcelona i a l’Escola Parnassos d’Utrecht (Països Baixos).

‘Inefable’, el seu primer curtmetratge, va guanyar el primer premi al Festival Internacional de Cinema d’Osca i dos premis més al Festival Alcine d’Alcalá de Henares. El seu segon curtmetratge, ‘Has estado, hace tiempo’, va competir a la Seminci 2022. ‘Molt lluny’, el seu primer llargmetratge, va iniciar el desenvolupament el 2020 i compta amb el suport del programa MEDIA Europa, l’ICAA, l’ICEC i la participació de RTVE, TV3 i el NL Film Fonds.

DIJOUS 30 D’OCTUBRE, A LES 19:30H

TOT EL QUE CREMA ÉS AQUÍ

Una especulació amb Santiago Fillol.

És conegut com a guionista d’Oliver Laxe, amb qui ha coescrit tres pel·lícules: ‘Mimosas’, ‘O que arde’ i, la més recent i aclamada, ‘Sirât’. Aquest drama sensorial i íntim, ambientat al sud del Marroc i que ens submergeix en la cultura rave, va camí de fer història —si és que no l’ha feta ja. El seu gran èxit rau en un públic intergeneracional que surt de les sales alhora fascinat i trasbalsat. Com s’aconsegueix crear un artefacte com ‘Sirât’? Què representa treballar amb Oliver Laxe? Santiago ens il·lustrarà sobre aquests temes i sobre creació i cinematogràfica. Per damunt de tot, ell és investigador audiovisual i professor universitari.

PONENT

SANTIAGO FILLOL

Guionista, director i docent.

Santiago Fillol, argentí d’origen i català d’adopció, es va doctorar a la Universitat Pompeu Fabra, on és docent i investigador de cinema i literatura. El 2009, va presentar el seu llargmetratge documental ‘Ich Bin Enric Marco’ als festivals de Locarno, Sant Sebastià, Buenos Aires i Rotterdam. El 2022, va estrenar a Locarno ‘Matadero’, la seva primera ficció. És autor de ‘Historias de la desaparición’, una investigació sobre la desaparició i el fora de camp en la història del cinema (Editorial Shangrila). És guionista de les obres d’Oliver Laxe: ‘Mimosas’ (1r premi de la Semaine de la Critique – Cannes 2016), ‘O que arde’ (Premi del Jurat d’Un Certain Regard – Cannes 2019) i ‘Sirât’ (Premi del Jurat, Secció Oficial – Cannes 2025). És fundador i director del LIP (Laboratori d’Imatges Potencials), un espai de recerca i creació conjunta entre cinema i biologia evolutiva de la Universitat Pompeu Fabra.

octubre, 2025

No hay Eventos